Opět po roce jeli žáci reprezentovat naši školu na dopravní soutěž mladých cyklistů. Ani letos se mezi ostatními školami v okresním kole děti „neztratily“. S nasazením procházely od jízdy na dopravním hřišti, jízdy zručnosti, první pomoci až po dopravní testy. Výsledkem jejich snažení bylo třetí a čtvrté místo mezi jednotlivci a druhé místo mezi družstvy.

                                                                                    Gratulujeme všem účastníkům.

20190514 092220

20190514 093741

Informujeme uživatele, že systém Bakaláři dočasně hlásí chybu. Prosíme o trpělivost.

Poslední den pobytu jsme se ráno po snídani definitivně rozloučili s rodinami, které se o nás staraly, a poděkovali jim za péči. Pak už nás čekala cesta do centra Londýna, třešničky na dortu celého zájezdu. Řidiči nás vypustili klasicky u Londýnského oka a my přešli přes Westminsterský most kolem Big Benu (stále zahaleného do lešení) k Opatství, pokračovali kolem St. James’s park k Buckinghamskému paláci, kde jsme podle britské vlajky poznali, že královna tam zrovna nepobývá. Na Leicester Square byl poslední větší rozchod a pak už nás kroky neomylně vedly kolem Svatopavelské katedrály přes “potterovský”  Millennium Bridge k mrakodrapu The Shard, odkud jsme si prohlédli metropoli z pořádné výšky. Místní lodní doprava nás potom dovezla k O2 aréně v Greenwichi a tam čekal náš žlutý autobus. Teď jsme na cestě domů, již v ČR.

Hana Šimková

IMG 9463

Náš poslední den ve škole  jsme všichni zdárně absolvovali a obdrželi certifikát. Sluníčko se od rána snažilo, a tak jsme se těšili, že se vydáme po pobřeží na druhou stranu. Nejprve jsme dorazili do Weald & Downland Living Museum u Singletonu. Tam jsme si podrobně prohlédli způsob venkovského života v Anglii od nejstarších dob. Do nedalekého městečka Chichester to bylo jako by kamenem dohodil a my toho využili k prohlídce místní katedrály a přilehlých zahrad. Pak už jsme se zase vrátili ke svým náhradním rodinám, abychom se zde dnes již naposled zavrtali do postýlek...

Hana Šimková

IMG 20190510

Dopoledne jsme šli opět do školy, abychom si procvičili zejména výslovnost anglických slovíček.  Tentokrát nepršelo, přeháňky nastaly až odpoledne, které jsme trávili v Brightonu. Podívali jsme se do Sea Life, na zábavní molo, do zahrady Royal Pavilion a poté jsme od pobřeží vyšli nahoru do městečka a dostali konečně rozchod, abychom roztočili peníze v Primarku, Sainsbury’s, Poundlandu a jiných obchodech, které doma nemáme :-).

Hana Šimková

IMG 9459

Posíláme další zprávu. Rodiny nás přijaly vřele a o hladu nás do postele nenahnaly. Ráno bylo deštivé. Ve škole se nám tím pádem líbilo. Odpoledne se však vyčasilo a my s chutí vyrazili na útesy Seven Sisters. Někteří okusili i vlny oceánu. Zbylý čas jsme strávili v Eastburnu. 

Hana Šimková

IMG 9443

Ahoj, zdravíme do Černilova!

Hlásíme, že jsme byli všichni přijati na anglickou půdu. Prohlédli jsme si typický anglický hrad Leeds, vyřádili se v tamním bludišti. Východ jsme nalezli všichni. Pak jsme se trochu seznámili s Worthingem. Večer trávíme v rodinách. Zítra vyfasujeme svačinky a půjdeme do školy :)) 

Hana Šimková

IMG 9433

Žáci 5. - 9. ročníku se dne 30. 4. zúčastnili přednášek na zajímavá témata z oblasti kyberbezpečnosti. Páťáci a šesťáci si prošli téma Bezpečnost na internetu, sedmáci a osmáci se dozvěděli něco o netolismu (chorobná závislost na internetu a mobilních zařízeních) a deváťáci se poučili, jak média mohou manipulovat s myšlením lidí v přednášce na téma Fake news. Osvědčený pan lektor žáky opět zaujal a jistě donutil k zamyšlení nad otázkami typu "Chovám se na internetu vždy zodpovědně?" nebo "Nejsem na tom mobilu už tak trochu závislý?" Panu Váchovi moc děkujeme.

Alice Petrovická, Dana Hoffmannová

Netolismus

Dne 27. 4. se konalo krajské kolo Soutěže v programování na DDM HK. Martin Vejman soutěžil v kategorii Programování mikrořadičů a obsadil zde krásné 3. místo. Gratulujeme!

Pythagoriáda je matematická soutěž pro žáky pátých až osmých tříd základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Každé zadání sestává z patnácti příkladů na prostorovou představivost a logické uvažování. Aby řešitel byl úspěšný, musí mít 10 a více bodů. Ze školních kol mohou žáci postoupit do okresního kola.

 

Úspěšní řešitelé 5. třídy:

Alfréd Černý  (5. A)    11 bodů

Vojtěch Bednář (5. B) 10 bodů

 

Úspěšní řešitelé 6. třídy:

Tereza Dohodilová (6.)  10 bodů

 

Úspěšní řešitelé 7. třídy:

Tomáš Hrdina (7. B)   15 bodů

Nela Lipavská (7. B)   13 bodů

Klára Křížková (7. B)   10 bodů

 

Alice Petrovická a Dana Hoffmannová